01-12-2014, 12:52 AM
У раној хришћанској цркви (док је још била јеретичка), одакле су гностици и потекли као "нешто треће", крштење је било компликованије него од 4.века и званичног усвајања хришћанства као религије Ромејског царства.
За српски део Хелмског полуострва знамо да је у време Будимира-Светопелека то урађено званично, што значи више векова после Цариграда, а знамо (по ЛДПу и Орбинију) да је било прогона староседелачких хришћана, све док пагански владари нису и сами узели грчју веру. Исто тако знамо да је српско хришћанство једна рана врста хришћанства, корелат антиохијском, судећи бар по задржаној и очуваној музици..
Изглед свештенства :
На оној чувеној фресци из Ариља где су "полуверци" у белом, интересовало ме је зашто су тако насликани.
Осим што су сви гностици - "Чисти" а старешине су им Савршени и Савршене У белом су. Први - старешина "Савршени" има на огртачу неке латице (петокраке или шестокраке, не могу да проценим), а осталима (у поворци) се виде народне српске шаре на доњој одећи, испод белих кабаница.
Компликовано рано-хришћанско крштење :
Да би се човек крстио у то време, морао се баш потрудити. Бар је имао избора, разлога и свест о томе у шта улази.
Припреме и крштење у 10 корака :
*трогодишња пасивна припрема слушањем поука, до тренукта кад их ментор одабере за крштење и да им посебно име
*иницијација до просветљења одн крштења, одиграна тако да свештеник полаже руку на искушеника,да би се "неофит" ослободио јеврејског закона
*инцијација до просветљења одн крштења, кад свештеник истерује демоне из њега, класичним егзорцистичким методама, ритуалима наслеђеним од Христа и апостола
*иницијација до просветљења одн крштења, кад свештеника дува у искушениково лице, симболично га посвећујући Св.Духом
* иницијација до просветљења одн крштења ,кад епископ ставља знак крста на лице.
*ноћна иницијација, повлачење у засебну собу,катехумену
*скидање одеће у катехумени, где је и крстионица, као симболични чин првобитној невиности
*помазање уљем егзорцизма пре уласка у воду, а након уљем евхаристије, по јудејској традицији где намазања.
*потапање у воду, којим се добија и 10 почасних епитета, слободни, свети, наследници неба;праведни, браћа, наследници Христови;чланови братства, храмови и оруђа Духа
* облачење белих хаљина (in albis) , које се носе још седам дана (укупно осам), као што (по Флавију) облаче и есени и (по Филону) "Терапеути".
После овога одеш у Лазу и причаш свима да си Месија.
За српски део Хелмског полуострва знамо да је у време Будимира-Светопелека то урађено званично, што значи више векова после Цариграда, а знамо (по ЛДПу и Орбинију) да је било прогона староседелачких хришћана, све док пагански владари нису и сами узели грчју веру. Исто тако знамо да је српско хришћанство једна рана врста хришћанства, корелат антиохијском, судећи бар по задржаној и очуваној музици..
Изглед свештенства :
На оној чувеној фресци из Ариља где су "полуверци" у белом, интересовало ме је зашто су тако насликани.
Осим што су сви гностици - "Чисти" а старешине су им Савршени и Савршене У белом су. Први - старешина "Савршени" има на огртачу неке латице (петокраке или шестокраке, не могу да проценим), а осталима (у поворци) се виде народне српске шаре на доњој одећи, испод белих кабаница.
Компликовано рано-хришћанско крштење :
Да би се човек крстио у то време, морао се баш потрудити. Бар је имао избора, разлога и свест о томе у шта улази.
Припреме и крштење у 10 корака :
*трогодишња пасивна припрема слушањем поука, до тренукта кад их ментор одабере за крштење и да им посебно име
*иницијација до просветљења одн крштења, одиграна тако да свештеник полаже руку на искушеника,да би се "неофит" ослободио јеврејског закона
*инцијација до просветљења одн крштења, кад свештеник истерује демоне из њега, класичним егзорцистичким методама, ритуалима наслеђеним од Христа и апостола
*иницијација до просветљења одн крштења, кад свештеника дува у искушениково лице, симболично га посвећујући Св.Духом
* иницијација до просветљења одн крштења ,кад епископ ставља знак крста на лице.
*ноћна иницијација, повлачење у засебну собу,катехумену
*скидање одеће у катехумени, где је и крстионица, као симболични чин првобитној невиности
*помазање уљем егзорцизма пре уласка у воду, а након уљем евхаристије, по јудејској традицији где намазања.
*потапање у воду, којим се добија и 10 почасних епитета, слободни, свети, наследници неба;праведни, браћа, наследници Христови;чланови братства, храмови и оруђа Духа
* облачење белих хаљина (in albis) , које се носе још седам дана (укупно осам), као што (по Флавију) облаче и есени и (по Филону) "Терапеути".
После овога одеш у Лазу и причаш свима да си Месија.