07-10-2013, 11:14 PM
To što je GROTAGOLD napisao, ne samo da je moguće, nego i postoji, zna se za to i povremeno se radi.
Zahvaljujući konfiguraciji elektrona u zlatu, moguće je postići i promenu boje zlata iz žutog u crnu, sam proces zahteva nekoliko etapa i ne može se raditi sa bilo kojim zlatom, potrebno je da zlato bude visoke čistoće ( karata ) ...
Proces je dugotrajan i izuzetno zahtevan, pošto se ne menja samo boja, već se i stvara potpuno nova legura.
Samo zlato pre takvog procesa se mora maksimalno pročistiti i odstraniti sve nepoželjni elementi, koko ne bi došlo do dodatnih reakcija nekoliko elemenata koji će dovesti do greške i ne uspeha procesa.
Proces se može i u kontra smeru primeniti, ali se zna da prilikom togda se gubi od 2 do 7% zlata.
Postoje dva procesa menjanja boje zlata u crno, jedan se koristi namenski u vojnoj industriji, poznato je da zlato ima fantastičnu provodnost, i kad se dodatno očisti i promeni u takozvanu pitch black boju, ima još bolje karakteristike.
To je totalno ne isplatljivo za bilo kakvu komercijalnu upotrebu zbog izuzetno velike cene samog procesa ( oko 900 dolara po gramu ).
Drugi proces je poznat od davnina, vezuje se za alhemijske veštine, i smatra se da je jedan od prvih procesa koji je proban u alhemiji ( sama reč alhemija je arapskoh porekla, i razdvaja se na dve reči, Al i Kemet ili Kemi, što je u nekom slobodnom prevodu crno ).
Postoje zapisi još iz Mesopamije, Vavilona i drevnog Egipta o takvim eksperimentima, konkretno ih je najviše u Zoroastrijskim spisima i pokušajima stvaranja crnog zlata ( vezuje se za konačnu žrtvu, prinošenje žrtve i večno crnilo )...
U novije doba, takav proces je opisao čuveni alhemičar Nikola Flamel i po tim zapisima se i dalje eksperimentisalo, osnovna ideja je bila povezana sa crnim peskom koji je uglavnom pratilac zlata u i oko reka, pa su u to doba smatrali da ako zlato pretvore u taj po njima prvobitan oblik, moći će da iz toga naprave kamen mudrosti.
Uspeli su da naprave crno zlato, a o kamenu naravno ništa ne zna.
Tako dobijeno zlato zadržava svoju težinu ali mu je izgled fizički prilično promenjen, podseća na ugalj, zovu ga još i šungitsko zlato zbog izgleda.
Proces se u današnje vreme popularno zove „ Izrada hromatsko kobaltne legure zlata „
Napominjem da je sam proces jako dug, izuzetno zahtevan, potreba je miligramska preciznost u radu i javlaju se izuzetno opasna, otrovna isparenja.
Zahvaljujući konfiguraciji elektrona u zlatu, moguće je postići i promenu boje zlata iz žutog u crnu, sam proces zahteva nekoliko etapa i ne može se raditi sa bilo kojim zlatom, potrebno je da zlato bude visoke čistoće ( karata ) ...
Proces je dugotrajan i izuzetno zahtevan, pošto se ne menja samo boja, već se i stvara potpuno nova legura.
Samo zlato pre takvog procesa se mora maksimalno pročistiti i odstraniti sve nepoželjni elementi, koko ne bi došlo do dodatnih reakcija nekoliko elemenata koji će dovesti do greške i ne uspeha procesa.
Proces se može i u kontra smeru primeniti, ali se zna da prilikom togda se gubi od 2 do 7% zlata.
Postoje dva procesa menjanja boje zlata u crno, jedan se koristi namenski u vojnoj industriji, poznato je da zlato ima fantastičnu provodnost, i kad se dodatno očisti i promeni u takozvanu pitch black boju, ima još bolje karakteristike.
To je totalno ne isplatljivo za bilo kakvu komercijalnu upotrebu zbog izuzetno velike cene samog procesa ( oko 900 dolara po gramu ).
Drugi proces je poznat od davnina, vezuje se za alhemijske veštine, i smatra se da je jedan od prvih procesa koji je proban u alhemiji ( sama reč alhemija je arapskoh porekla, i razdvaja se na dve reči, Al i Kemet ili Kemi, što je u nekom slobodnom prevodu crno ).
Postoje zapisi još iz Mesopamije, Vavilona i drevnog Egipta o takvim eksperimentima, konkretno ih je najviše u Zoroastrijskim spisima i pokušajima stvaranja crnog zlata ( vezuje se za konačnu žrtvu, prinošenje žrtve i večno crnilo )...
U novije doba, takav proces je opisao čuveni alhemičar Nikola Flamel i po tim zapisima se i dalje eksperimentisalo, osnovna ideja je bila povezana sa crnim peskom koji je uglavnom pratilac zlata u i oko reka, pa su u to doba smatrali da ako zlato pretvore u taj po njima prvobitan oblik, moći će da iz toga naprave kamen mudrosti.
Uspeli su da naprave crno zlato, a o kamenu naravno ništa ne zna.
Tako dobijeno zlato zadržava svoju težinu ali mu je izgled fizički prilično promenjen, podseća na ugalj, zovu ga još i šungitsko zlato zbog izgleda.
Proces se u današnje vreme popularno zove „ Izrada hromatsko kobaltne legure zlata „
Napominjem da je sam proces jako dug, izuzetno zahtevan, potreba je miligramska preciznost u radu i javlaju se izuzetno opasna, otrovna isparenja.